بازاریابی و تبلیغات

نوشته هایی درباره ی بازاریابی، تبلیغات، برند، رسانه و ارتباطات

بازاریابی و تبلیغات

نوشته هایی درباره ی بازاریابی، تبلیغات، برند، رسانه و ارتباطات

"بعضی از مردم دلشان می خواهد اتفاقی رخ دهد، برخی دیگر آرزوی رخ دادن آن را دارند، و عده ای دیگر کاری می کنند که آن اتفاق رخ دهد."

محسن شیخها، مشاور و مدرس بازاریابی و تبلیغات، متخصص بخش خلاقیت و مدیریت کمپین های تبلیغاتی در واحد ارتباطات بازاریابی شرکت همراه اول، برنامه ریز فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی شرکت ایرتویا (نمایندگی انحصاری تویوتا در ایران)
رزومه من
تماس با من

پیوندها

تبلیغات بیلبوردی لکسوس IS در تهران

چهارشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۲، ۰۸:۰۸ ب.ظ

محسن شیخها / 28 اسفند 92 :  بخشی از وظایف ما در واحد بازاریابی ایرتویا (نمایندگی انحصاری تویوتا در ایران)، مدیریت برنامه های تبلیغاتی شرکت هستش.

در چند ماه اخیر بعد از اینکه برنامه بازاریابی (Marketing Plan) و برنامه فروش سال 1393 ایرتویا رو تهیه کردیم و به نماینده ژاپن در منطقه ارائه کردیم، فرصت پیدا کردیم که به برنامه ریزی کمپین های تبلیغاتی سال 93 بپردازیم.

الان فقط می خوام از کمپین تبلیغاتی لکسوس IS 250 در مورد بیلبوردهای تهران صحبت کنم. در فرصت های بعدی بقیه اجزای برنامه ارتباطی یکپارچه (IMC) رو براتون توضیح میدم.

در فاز اول این بیلبوردها قصد داریم دو پیام رو به مخاطبین هدف منتقل کنیم:

1. شرکت ایرتویا می خواد لکسوس IS 250 (و البته در کنارش مدل های GS و ES) رو با گارانتی ایرتویا وارد بازار کنه.

2. شش سیلندر بودن (V6) لکسوس IS رو به عنوان مزیت رقابتی این خودرو در مقایسه با خودروهای هم کلاس رقبایی چون بنز و بی.ام.و بیان کنیم.

برای تحقق این اهداف ایده من این بود که تصویری رو در طرح بگذاریم که لوکس بودن و متفاوت بودن خودرو رو نشون بده. بنابراین تصمیم گرفتم تصویری رو پیشنهاد بدم که مثل بقیه رقبا، خودرو از زاویه 45 درجه نشون داده نشه! ضمناً می خواستم عضلانی بودن اجزای جلوی ماشین و نگاه جسورانه و خشن چراغ های جلو در تصویر مشخص باشه.

قصدمون این بود که مخاطب بعد از اینکه تصویر رو ببینه، به لوگوی لکسوس که در ابعاد مناسبی در سمت چپ و بالای طرح قرار گرفته توجه کنه. شعار لکسوس "در جستجوی کمال" که ترجمه ای از عبارت "the pursuit of perfection" هست نیز در زیر لوگو قرار گرفت.

و نهایتاً توجه مخاطب رو به مدل خودرو (IS) و شش سیلندر بودن اون (V6) متمرکز کنیم. علت اینکه از عبارت "V6" استفاده کردیم اینه که شاید بعضی ها ندونن این عبارت معادل "شش سیلندر" هست، اما مخاطب هدف لکسوس و ماشین بازها می دونن این عبارت یعنی چی. لکسوس خودرویی خاص هستش و قراره که سبک و استراتژی های تبلیغاتیش، افراد خاص رو مورد هدف قرار بده نه همه رو.

در فاز بعدی، اطلاعات بیشتری در مورد خودرو و شرایط فروش اون اعلام میشه. فعلا فقط قراره بگیم Lexus IS با گارانتی ایرتویا اومد!

از همکاری خوب کانون ایران نوین برای اجرای گرافیک و اکران بیلبوردها سپاسگزارم.

به روز رسانی 93/1/31 :

در فاز بعدی کمپین، چهره خودرو نمایش داده شد و ضمن تاکید مجدد بر مزیت شش سیلندر بودن (V6) و قدرت خودرو، مزیت قیمتی خودرو نیز معرفی گردید. بخاطر اینکه در این سگمنت، خودروهای رقیب (Benz C200 و BMW 328i) با وجود قدرت، امکانات و آپشن های متنوع، قیمت بالاتری نسبت به لکسوس IS 250 دارند.

همانطور که مشاهده می کنید تم گرافیکی کمپین در فاز اول و دوم حفظ شده است و خودرو از زاویه رو به رو نمایش داده شده و ترکیب رنگ های زمینه نیز یکسان است.

این آگهی در روزنامه همشهری مورخ شنبه 93/1/30 در صفحه اقتصادی (صفحه 4) در ابعاد نیم صفحه چاپ گردید.

نظرات (۶)

۱۷ خرداد ۰۱ ، ۰۵:۴۱ خانه چراغ اسپرت ایران

تولید کننده، سازنده، شفاف سازی طلق و اجرای نئون فلکس برای خودروهای ایرانی یا خارجی در سراسر کشور ایران

کیفیت اتفاقی نیست

جهت سفارش و خرید از پنل امکانات وب یکی از راه های ارتباطی واتساپ یا اینستاگرام را انتخاب کنید. دارای گارانتی با شرایط اعلام شده به مشتری

خانه چراغ اسپرت ایران . تولید کننده محصولات شایسته یک ایرانی . چشمان خودرو شما با هدلایت های خاص متنوع ما می درخشد.

۰۹ آبان ۹۸ ، ۱۵:۳۲ تعمیرات جاروبرقی ریکان

چه ماشین هایی. عالی

۰۹ آبان ۹۸ ، ۱۵:۳۱ جاروبرقی سامسونگ

از مطالب خوبتون سپاس

بهترین آموزش های سئو سایت از آکادمی وبکیما

مرسی از اطلاع رسانی ها تون.
ممنون از مطلب خوبتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی