بازاریابی و تبلیغات

نوشته هایی درباره ی بازاریابی، تبلیغات، برند، رسانه و ارتباطات

بازاریابی و تبلیغات

نوشته هایی درباره ی بازاریابی، تبلیغات، برند، رسانه و ارتباطات

"بعضی از مردم دلشان می خواهد اتفاقی رخ دهد، برخی دیگر آرزوی رخ دادن آن را دارند، و عده ای دیگر کاری می کنند که آن اتفاق رخ دهد."

محسن شیخها، مشاور و مدرس بازاریابی و تبلیغات، متخصص بخش خلاقیت و مدیریت کمپین های تبلیغاتی در واحد ارتباطات بازاریابی شرکت همراه اول، برنامه ریز فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی شرکت ایرتویا (نمایندگی انحصاری تویوتا در ایران)
رزومه من
تماس با من

پیوندها

پپسی روی کره ماه

يكشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۴:۰۶ ب.ظ

لوگوی پپسی را شامگاه 5 ژوئن (16 خرداد 91) در آسمان خاورمیانه روی کره ی ماه مشاهده نمایید!
بالاخره پس از مدتها شرکت پپسی توانست طرح تبلیغاتی خود برای تاباندن لوگوی پپسی بر روی کره ماه را که با مخالفت سازمان محیط زیست ملل متحد مواجه بود را به مرحله ی اجرا برساند.
بر اساس این برنامه اولین پروژه ی آزمایشی تابش نور بر سطح کره ی ماه در تاریخ 5 ژوئن 2012 (16 خرداد 91) در منطقه خاور میانه که شرایط مناسب تری را برای انجام این کار دارا می باشد انجام خواهد شد.
زمان دقیق این پدیده ی غیرطبیعی و جالب شامگاه شانزدهم ژوئن به وقت ایران در ساعت 23:30 دقیقه است که در سرتاسر ایران نیز به صورت کامل قابل رویت خواهد بود. مدت تابش احتمالا تنها حدود 15 دقیقه به طول خواهد انجامید.
در صورت موفقیت کامل پروژه، این طرح تبلیغاتی به صورت رسمی در نقاط دیگر جهان توسط شرکت پپسی و احتمالا دیگر غولهای عرصه ی تجارت جهانی اجرا خواهد.

----------------------------------------------

مطلب فوق از mbaنیوز نقل شده است که ظاهرا قرار است با استفاده از تابش نور بر روی کره ماه انجام گیرد. اما مطلب دیگری را نیز دیدم که به روشی دیگر بر روی ماه تبلیغات انجام می گیرد! یک روبات بر روی کره ماه حرکت می کند و اثر چرخ های این روبات، لوگوی شرکت مورد نظر را می سازد.

در جستجوی عبارت "advertise on the moon" در گوگل، کمپانی Moon Publicity را مشاهده می کنید که تبلیغ شما را بر روی کره ماه انجام می دهد. اما پرسش اینجاست که آیا مردم جهان حاضر می شوند به جای تماشای زیبایی و درخشندگی ماه، لوگوی تبلیغاتی یک شرکت را روی آن ببینند؟


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۲/۱۷

نظرات (۴)

مهم اینه که خبر کارکرد تبلیغاتی لازم روی برای شرکت پپسی داشت، و البته هزینه خیلی کمتر از رخداد واقعیش تمام شد.
البته این برداشت منه، نمی‌دونم چقدر درسته.
پاسخ:
کاملا درسته. این شایعه سازی و جریان سازی خبری ، نام پپسی رو در بیشتر رسانه ها چرخوند.
آن روز هم می آید
in azmayeshi ko ke 5 juan boodesh koooooooooooooooooooo?????

پاسخ:

در مطلب منتشر شده، منبع خبر قید شده است. بسیاری از سایتها و وبلاگها و حتی خبرگزاری ایسنا نیز خبر درج لوگوی پپسی روی ماه را اعلام کرده بودند اما این اتفاق یک شایعه دروغ بوده است.

ظاهراً بسیاری از کسانی که این خبر را شنیده بودند، دیشب به تماشای ماه رفتند. من هم از روی کنجکاوی دیشب به مدت 5 دقیقه از ساعت 23:30 الی 23:35 به تماشای ماه رفتم و خوشبختانه جز چهره زیبا و درخشان ماه کامل چیزی ندیدم.

شایعه پراکنی و خبرسازی عجب قدرتی دارد!

 آقا بشنو و باور نکن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی