بازاریابی و تبلیغات

نوشته هایی درباره ی بازاریابی، تبلیغات، برند، رسانه و ارتباطات

بازاریابی و تبلیغات

نوشته هایی درباره ی بازاریابی، تبلیغات، برند، رسانه و ارتباطات

"بعضی از مردم دلشان می خواهد اتفاقی رخ دهد، برخی دیگر آرزوی رخ دادن آن را دارند، و عده ای دیگر کاری می کنند که آن اتفاق رخ دهد."

محسن شیخها، مشاور و مدرس بازاریابی و تبلیغات، متخصص بخش خلاقیت و مدیریت کمپین های تبلیغاتی در واحد ارتباطات بازاریابی شرکت همراه اول، برنامه ریز فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی شرکت ایرتویا (نمایندگی انحصاری تویوتا در ایران)
رزومه من
تماس با من

پیوندها

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران از ممنوعیت تبلیغ کالاهای صددرصد خارجی از ابتدای تیرماه در بزرگراه‌های تهران خبر داد.

سید محمدجواد شوشتری افزود: در اولین گام، از تبلیغات محیطی در قالب بیلبورد، بنر و یا به هر شکل دیگر کالاهای صددرصد خارجی در اتوبان‌های شهر تهران جلوگیری خواهد کرد. مقصود از کالاهای صد در صد خارجی، کالاهایی است که نمونه مشابه داخلی دارند یا با هیچ یک از شرکتهای داخلی همکار نیستند و سرمایه گذار ایرانی ندارند.

همچنین معاون شهردار تهران نیز در پاسخ به این پرسش که میزان کالاهای صد در صد خارجی چقدر است، گفت: این میزان را مشخص می‌کنیم اما بسیاری از اجناس خارجی در داخل کشور مونتاژ می‌شوند.

محمد هادی ایازی با بیان اینکه برخی از کالاها در داخل کشور مونتاژ می‌شوند، گفت: کالاهایی که قطعات آن وارد و در داخل مونتاژ می‌شوند را تبلیغ می‌کنیم.

وی با بیان اینکه 35 درصد سهم تبلیغات برای کالاهای خارجی است، گفت: 65 درصد نیز مخصوص کالاهای داخلی است.

ایازی با اشاره به اینکه در پی حمایت از تولید داخل تبلیغات کالاهای صددرصد خارجی را ممنوع می‌کنیم، گفت: این نکته باید مد نظر باشد که بسیاری از کالاها در داخل کشور مونتاژ می‌شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: هفته آینده پیشنهاد خود را به شورای اسلامی شهر تهران داده تا آنها تصویب کنند.

معاون شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که بیشتر تبلیغات خارجی در نقاط شمالی شهر رخ می‌دهد، گفت: بیلبوردهای تبلیغی در اختیار پیمانکار بخش خصوصی است و پیمانکار و فردی که تبلیغ می‌کند با هم توافق می‌کنند و شهرداری در این زمینه دخل و تصرفی ندارد.

 

پی نوشت: 1- من هم موافقم که ظاهراً به نظر می رسد اراده ای وجود دارد تا مردم را برای خرید کالاهای خارجی ترغیب کند علی الخصوص کالاهای لوکس غیر ضروری. اما یادمان نرود که مسوولین امر مجوز واردات، نمایندگی و فعالیت این کالاهای خارجی را داده اند! برندهای خارجی بدون اجازه که فعالیت نمی کنند!

2- در مورد کالاهای ضروری به عنوان مثال وقتی هنوز کیفیت یخچال های ساخت کشور قابل مقایسه با یخچال سامسونگ نیست، آیا می توانیم با تبلیغ و اقناع، مردم را به سمت خرید یخچال ایرانی ترغیب کنیم؟!  برای بهبود کیفیت محصولات ساخت کشور چه برنامه ای داریم؟

3- نگرانم، نگران از اینکه انحصاری که در بازار خودرو به وجود آمده دامنگیر بقیه محصولات نیز بشود.

 

نظرات (۱)

۱۲ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۵:۴۴ وحیدرضا سناد
 من هم با پی نوشت شما موافقم و این مطلب رو هم اضافه کنم به جای جلوگیری از تبلیغات برندهای خارجی ، تولید کنندگان داخلی به فکر با کیفیت تر کردن محصولات خود باشند و در عرصه رقابت با آنها قرار بگیرند.
پاسخ:
تشکر از آقای سناد عزیز قرمز پوش :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی