بازاریابی و تبلیغات

نوشته هایی درباره ی بازاریابی، تبلیغات، برند، رسانه و ارتباطات

بازاریابی و تبلیغات

نوشته هایی درباره ی بازاریابی، تبلیغات، برند، رسانه و ارتباطات

"بعضی از مردم دلشان می خواهد اتفاقی رخ دهد، برخی دیگر آرزوی رخ دادن آن را دارند، و عده ای دیگر کاری می کنند که آن اتفاق رخ دهد."

محسن شیخها، مشاور و مدرس بازاریابی و تبلیغات، متخصص بخش خلاقیت و مدیریت کمپین های تبلیغاتی در واحد ارتباطات بازاریابی شرکت همراه اول، برنامه ریز فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی شرکت ایرتویا (نمایندگی انحصاری تویوتا در ایران)
رزومه من
تماس با من

پیوندها

سیفیلو نخوفلنگی با برند پمینا از کاله

يكشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۲، ۱۲:۲۸ ب.ظ

محسن شیخها / 11 فروردین 92 : انجماد یکی از اصول نگهداری محصولات غذایی است که از دیرباز مورد توجه بشر اولیه بوده است. استفاده از یخچال‌های طبیعی و نگهداری گوشت شکار و ماهی در داخل برف توسط اسکیموها، استفاده از مخلوط یخ و نمک برای ایجاد درجات حرارت پایین‌تر از یخ خالص، ابداع روش مکانیکی تولید سرما با استفاده از آمونیاک در سال 1875 میلادی و احداث سردخانه‌های صنعتی و عرضه گوشت قرمز و سفید به صورت منجمد در نیمه دوم قرن نوزدهم در آمریکا برای اولین بار و تحقیقات آقای Clerence birdseye، منتهی به عرضه مواد منجمد آماده مصرف در حدود 30 سال پیش گردید. روش‌های نوین انجماد نظیر IQF، هم اکنون روش‌های تکامل یافته انجماد می‌باشند که کاربرد فراوانی در صنایع غذایی و نگهداری محصولات غذایی دارند. در کشور ما خانوارها بیشتر از روش سنتی و انجماد خانگی استفاده می‌کنند، چون دیدگاه خوبی نسبت به انجماد صنعتی ندارند در حالی که در انجماد خانگی بسیاری از مواد اصلی غذایی از بین رفته و در انجماد صنعتی این مواد تا مدتها در مواد غذایی باقی می‌ماند. در نتیجه باید این دیدگاه در بین خانوارها از بین برود. شرکت سولیکو برای فرهنگ سازی و جایگزین کردن استفاده انجماد صنعتی به جای خانگی شروع به راه اندازی و عرضه برند جدیدی با نام "پمینا" کرده است.

خانم شبنم همایونی مدیر روابط‌ عمومی شرکت کاله درباره این محصول جدید گفت: پمینا؛ مادر گروه انجمادی شرکت کاله می باشد که با هدف فرهنگ سازی برای استفاده از غذاهای انجمادی صنعتی وارد بازار شده است. از آنجایی که در انجماد صنعتی مواد طبیعی و ویتامین‌های غذا از بین نرفته و استفاده از این مواد غذایی آسان‌تر می‌باشد؛ پمینا آمده تا این فرهنگ مصرف را عوض کرده و شیوه درست استفاده از غذاهای انجمادی را در خانواده ها جایگزین کند.

  

ایشان عنوان کردند: برای معرفی این برند به بازار کمپین تبلیغاتی در سه فاز تعریف شده است. فاز اول آن که با استقبال خوبی نیز برخوردار شد، با شادابی خاصی با چهره کودکان که نشان از طراوت و سرزندگی می‌باشند شروع به کار کرد. هدف فاز اول معرفی برند پمینا با استفاده از المان چهره کودکان و رنگ ارغوانی که نشان از شادابی است می‌باشد. در فاز دوم از عبارت سیفیلونخوفلنگی نخورید، استفاده شده است. در این فاز هدف درگیرکردن ذهن مخاطبان با این عبارت که به چه معناست می‌باشد. در این فاز می خواستیم عنوان کنیم در انجماد خانگی استفاده از مواد غذایی مطلوب نبوده و شکل اصلی مواد غذایی از بین می‌رود، ولی در انجماد صنعتی شکل و فرم و شادابی محصول باقی می‌ماند. در نتیجه از عبارت سیب زمینی و فیله مرغ و نخود فرنگی با انجماد خانگی که شکل اولیه خود را از دست داده اند نخورید...استفاده شده است .

  

در فاز سوم برند پمینا کاملا معرفی و هدفی را که دنبال می‌کند، عنوان می‌شود. برند پمینا شامل انواع خورشت‌ها و شیرینی‌ها و سبزیجات و گوشت و مرغ و پاستا انجمادی می‌باشد.

تبلیغات این برند در ابتدا به صورت محیطی و بعد در رسانه‌های تصویری و چاپی می باشد.

 

در این نوع انجمادها از IQF استفاده شده است. در این روش که انجماد به‌ وسیله گاز‌های سرمازای مایع (Cryogenic) صورت می‌گیرد، محصول را می‌توان در مدت چند دقیقه منجمد نمود. غوطه‌ور کردن محصول در مواد سرمازا یا اسپری‌ نمودن این مواد مثل: نیتروژن مایع، دی‌اکسید‌کربن مایع، یا فرئون12می‌باشد. حسن این روش حفظ کیفیت بافت و طعم محصول منجمد در حد محصول تازه است.

 

توزیع محصولات این برند ابتدا از تهران و بعد مناطق دیگر کشور می‌باشد. این برند با هدف رقابت با برندهای حوزه انجماد صنعتی وارد بازار نمی‌شود؛ بلکه هدفش تغییر فرهنگ استفاده از انجماد صنعتی و جایگزین شدن آن با انجماد خانگی می‌باشد. البته این برند شامل محصولات متنوع‌تری نسبت به برندهای دیگر می‌باشد.

ام.بی.ای نیوز

نظرات (۴)

بنده به عنوان کارمند شرکت کاله استفاده از روش IQF را در محصولاتمان تایید می کنم شما حین مصرف محصول کاملا تفاوت بین انجماد خانگی با بسته خریداری شده را متوجه می شوید هم به صورت عینی و هم به صورت مزه و چشایی. به هیچ عنوان شرکت قصد فریب مردم شریف را ندارد و بهبود فرهنگ  تغذیه و تنوع ذائقه و سلامت را در اولویت کار ماست
پاسخ:
ممنون از شما آقا وحید.
در صورت امکان برای آشنایی بیشتر خوانندگان وبلاگ، لینک یا توضیحات بیشتری در این مورد اعلام کنید.
سلام ممنون از نوشته های مفید شما
بنده تازه عضو یک شرکت و یا ازانس تبلیغاتی به روی پل های عابر پیاده و بیلبوردها  شدم و جهت بازاریابی نیاز به کمی راهنمایی فردی مثل شما دارم
بنابریان خواهش میکنم بنده را راهنمایی کنید
پاسخ:
سلام. از طریق ایمیل مکاتبه خواهیم کرد.
کسی در مورد بازاریابی هست که راهنمایی مفید و خلاصه ایاز قبیل cd یا کتاب معرفی کنه؟
پاسخ:
لطفا بفرمایید دنبال چه هستید تا شما را راهنمایی کنم. آیا به دنبال اطلاعات کلی از علم بازاریابی هستید یا اینکه به صورت جزئی تر به دنبال یکی از زیر مجموعه های علم بازاریابی مانند فروش شخصی، پیشبرد فروش، آمیخته بازاریابی و غیره هستید؟

سلام. این مطلبی که وشته شده در مورد نوع iqf محصولات به نظر من اصلا اینطور نیست. و به صورت معمولی که شرکت های دیگه دارن استفاده میکنند هستش. با سپاس سوپر وایزر دستگاه های انجماد سریع
پاسخ:
تشکر از پیغام شما
من عینا مطلب درج شده در سایت رسمی پمینا متعلق به شرکت کاله رو نوشتم. اگر به گفته شما واقعا از روش IQF استفاده نمیشه یا اینکه این روش تفاوتی با روش انجماد معمولی که سایر شرکتها استفاده می کنند نداره، پس اینجاست که شرکتها به جای استفاده از مزیت های تبلیغات درست، تبلیغات رو ابزاری برای فریب مردم و فروش بیشتر محصولاتشون به کار می برند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی