بازاریابی و تبلیغات

نوشته هایی درباره ی بازاریابی، تبلیغات، برند، رسانه و ارتباطات

بازاریابی و تبلیغات

نوشته هایی درباره ی بازاریابی، تبلیغات، برند، رسانه و ارتباطات

"بعضی از مردم دلشان می خواهد اتفاقی رخ دهد، برخی دیگر آرزوی رخ دادن آن را دارند، و عده ای دیگر کاری می کنند که آن اتفاق رخ دهد."

محسن شیخها، مشاور و مدرس بازاریابی و تبلیغات، متخصص بخش خلاقیت و مدیریت کمپین های تبلیغاتی در واحد ارتباطات بازاریابی شرکت همراه اول، برنامه ریز فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی شرکت ایرتویا (نمایندگی انحصاری تویوتا در ایران)
رزومه من
تماس با من

پیوندها

وبلاگ شرکت

چهارشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۱، ۰۴:۰۸ ب.ظ

وبلاگ شرکت نوعی وب سایت است که هر یک از کاربران مطالبی در آن قرار داده و به اشتراک می‌گذارند. وبلاگ شرکت، توسط کارکنان شرکت اداره شده و اطلاعاتی در مورد شرکت و محصولات آن در اختیار عموم قرار می‌دهد. دو نوع متداول وبلاگ شرکت، عبارتند از:

وبلاگ داخلی: وبلاگ داخلی، همکاری و گفتگو در میان کارکنان شرکت را در تمامی سطوح آسان کرده به تبادل دانش و اطلاعات سرعت می‎دهد.

وبلاگ خارجی: وبلاگ خارجی، ایجاد روابط قوی با مشتریان هدف شرکت را ممکن ساخته، مدیر عامل و سایر کارکنان شرکت را به عنوان متخصصان صنعت، مطرح می‌سازد.

 وبلاگها نسبت به پست الکترونیک برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات بسیار کاربردی‌تر هستند. همچنین برای عموم قابل دسترسی بوده، هر فردی می‌تواند با ارائه نظریات و پیشنهادهای خود، در آن‎ها مشارکت داشته باشد.

 

متدولوژی

وبلاگ شرکت، ابزاری است برای برقراری ارتباط شرکت با محیط داخل و خارج که در آن از ابزارهای پست الکترونیک و وب سایت شرکت که با تاکید بر مدل روابط عمومی طراحی شده‌اند، کم‎تر استفاده می‌شود. یک وبلاگ موفق باید:

  • ماموریت و کانون توجه خود را تعریف کند.
  • به‎گونه‎ای مرتب، به روز رسانی شود.
  • با مخاطبان هدف ارتباط برقرار کند.
  • تصویر شرکت و محصولاتش را با نام تجاری آن شرکت هماهنگ و همساز سازد.
  • تکنولوژی RSS را به کار گیرد. این تکنولوژی موجب می‌شود خوانندگان بدون نیاز به مراجعه به وبلاگ شرکت، مطالب جدید را دریافت و مشاهده کنند.
  • وبلاگ را به صورت Wikis اداره کند. در این مدل بازدیدکنندگان می‌توانند به آسانی با استفاده از پیوندی که در پایین صفحه قرار دارد مطالبی را ایجاد، حذف یا تغییر دهند. این شکل از وبلاگ برای استفاده از تکنیک طوفان مغزی بسیار مناسب است.
  • راهنماها و رویه‌هایی را برای نگارش در وبلاگ ایجاد کرده، آن را به کارکنان آموزش دهد، به ویژه مسائل حقوقی و قانونی حاصل از نگارش مطالب در وبلاگ شرکت را متذکر شود. ارسال مطلب به وبلاگ به منزله ایجاد یک مطلب ماندنی در اذهان عموم است.

 

کاربردهای متداول

وبلاگ شرکت را می‌توان به شکلی خلاقانه برای افزایش فروش محصولات، مدیریت بحران، تشویق کار تیمی و دستیابی به مشتریان جدید به منظور افزایش رشد شرکت، مورد استفاده قرار داد.

 1.     وبلاگ‌های خارجی موجب می‌شوند:

  •  برند شرکت ارتقا یابد: وبلاگ‌ها می‌توانند موجب وفاداری مشتریان شوند.
  • اطلاعات بازار جمع‌آوری شود: دریافت بازخورهایی از مشتریان در مورد محصولات و خدمات جدید، می‌تواند در حل مسائل و مشکلات شرکت کمک کند.
  •  بخش‌بندی بازار بهبود یابد: وبلاگ‌ها می‌توانند موجبات آگاهی بیشتر مشتریان هدف را از نام تجاری شرکت فراهم‎ سازند.
  • ارتباط مدیریت عامل شرکت با عموم ارتقا یابد: وبلاگ شرکت می‌تواند تصویر شرکت را بهبود بخشیده، مدیر عامل شرکت را به عنوان یک متخصص معرفی کند. همچنین این ابزار امکان دسترسی مستقیم مدیریت عالی شرکت را با مشتریان فراهم می‌سازد. امروزه تعداد بسیاری از شرکت‌های موجود در فهرست فورچون 500 به دنبال استفاده از وبلاگ شرکتی هستند. از آن جمله می‌توان به مدیریت عالی شرکت‌های مک دونالد، ای بی ام و سان میکروسیستم اشاره کرد.

 2.     وبلاگ های داخلی موجب می‌شوند:

  • توزیع و به اشتراک‌گذاری اطلاعات تسهیل شود. کارکنانی که در روش سنتی نمی‌توانستند در محدوده تصمیم‌گیری یا طوفان مغزی قرار گیرند در این روش به مشارکت تشویق می‌شوند.
  • وبلاگ داخلی می‌تواند به مکانی برای دیدار کارکنان شرکت در سراسر جهان و در تمام اوقات شبانه روز تبدیل شود.

منبع: چهار راه تبلیغات

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۰۱/۲۳
محسن شیخها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی