بازاریابی و تبلیغات

نوشته هایی درباره ی بازاریابی، تبلیغات، برند، رسانه و ارتباطات

بازاریابی و تبلیغات

نوشته هایی درباره ی بازاریابی، تبلیغات، برند، رسانه و ارتباطات

"بعضی از مردم دلشان می خواهد اتفاقی رخ دهد، برخی دیگر آرزوی رخ دادن آن را دارند، و عده ای دیگر کاری می کنند که آن اتفاق رخ دهد."

محسن شیخها، مشاور و مدرس بازاریابی و تبلیغات، متخصص بخش خلاقیت و مدیریت کمپین های تبلیغاتی در واحد ارتباطات بازاریابی شرکت همراه اول، برنامه ریز فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی شرکت ایرتویا (نمایندگی انحصاری تویوتا در ایران)
رزومه من
تماس با من

پیوندها

نتایج جدیدی از نظریه 6 درجه جدایی

دوشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۰، ۰۷:۲۹ ب.ظ

قبلا در این پست مطلبی را در خصوص نظریه 6 درجه جدایی منتشر کرده بودم. در تحقیقات اخیر مشخص شده که فاصله بین هر دو نفر در کره زمین 6 نیست و 4.47 است! این تحقیق جالب رو به نقل از خبر آنلاین بخوانید:

 

فیس‌بوک و تیمی تحقیقاتی از دانشگاه میلان در تحقیقات خود برروی نظریه 'شش درجه جدایی' در شبکه‌های اجتماعی دریافتند تعداد افرادی که ارتباط بین هر دو انسان در جهان را ایجاد می‌کنند در حقیقت شش نیست و 4.74 است.

 در سال 1967 آزمایش محققی به نام استنلی میلگرم به نام "آزمایش جهان کوچک" با جامعه آماری 296 نفر نشان داد در جهان هر دو نفر به واسطه حداکثر 5.2 فرد دیگر یا در حقیقت 6 لینک، با یکدیگر ارتباط دارند.

این در حالی است که آزمایش فیس‌بوک برروی 721 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی انجام شده که این تعداد 10 درصد جمعیت کل جهان را تشکیل می‌دهد.

تحقیقات فیس‌بوک و تیم دانشگاه میلان نشان می‌دهد وقتی تعداد افراد را به یک کشور محدود می‌کنیم لینک‌ها به عدد 3 نیز می‌رسد.

فیس‌بوک در وبلاگش در این مورد می‌گوید: "با بزرگ‌تر شدن فیس‌بوک طی چند سال اخیر، این شبکه بخش بزرگتری از جمعیت جهان را شامل می‌شود و ارتباطات آن نیز بیشتر می‌شود. در سال 2008 فاصله بین افراد 5.28 بوده اما اکنون به 4.74 رسیده‌است."

این شبکه اجتماعی البته توضیحی نیز در مورد تفاوت‌های یافته‌های خود و یافته‌های میلگرم داده‌است: "باید توجه کرد که میلگرم هم به دنبال سوال مشابهی بود اما یافته‌های ما و او قابل قیاس نیستند. نمونه‌های میلگرم در آن زمان دانش کمی از شبکه‌های اجتماعی داشتند در حالی که نمونه‌های ما به طور کامل در یک شبکه اجتماعی هستند. یافته‌های ما کوتاه‌ترین مسیر ممکن بین افراد را نشان می‌دهد (به واسطه عضویت در فیس‌بوک)."

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی