بازاریابی و تبلیغات

نوشته هایی درباره ی بازاریابی، تبلیغات، برند، رسانه و ارتباطات

بازاریابی و تبلیغات

نوشته هایی درباره ی بازاریابی، تبلیغات، برند، رسانه و ارتباطات

"بعضی از مردم دلشان می خواهد اتفاقی رخ دهد، برخی دیگر آرزوی رخ دادن آن را دارند، و عده ای دیگر کاری می کنند که آن اتفاق رخ دهد."

محسن شیخها، مشاور و مدرس بازاریابی و تبلیغات، متخصص بخش خلاقیت و مدیریت کمپین های تبلیغاتی در واحد ارتباطات بازاریابی شرکت همراه اول، برنامه ریز فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی شرکت ایرتویا (نمایندگی انحصاری تویوتا در ایران)
رزومه من
تماس با من

پیوندها

لطفاً متفاوت باشیم!

شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۱۰:۰۹ ق.ظ

یکی از شرکت ها برای آموزش تخصصی به نیروهایش از چند شرکت آموزشی درخواست کرده بود که استاد معرفی کنند.
اساتید مختلف ، رزومه های رنگارنگ ، هزینه های متفاوت و ...
انتخاب استاد از بین این همه ، کار سختی بود ولی شرکت ، به سرعت توانست در مرحله اول ، همه اساتید را کنار بزند و فقط دو نفر را برای مرحله بعدی ( انتخاب نهایی ) نگه دارد .

چرا که همه اساتید ، فقط زمان و هزینه پیشنهادی را به همراه رزومه شان ارسال کرده بودند و فقط دو نفر با صرف کمی وقت بیشتر ، طرحی از آنچه باید برای این شرکت مهم باشد را ارائه داده بودند .
فقط دو نفر نسخه آماده نپیچیدند و کمی فکر کرده بودند که این شرکت با این عرض و طول و با این مشخصات ، ممکن است چه نیاز هایی داشته باشد و سپس متناسب با این نیاز ها ، پیشنهاد خاص داده بودند .
من فکر می کنم در همه کار ها هم همینطور است . اگر شما به دکتر بروید و با یک سوال و پاسخ ساده ، دکتر شروع به نوشتن کند ، چندان احساس خوشایندی نخواهید داشت ؛ در عوض در بعضی طب های مکمل که درمانگر سعی در شناخت ریشه بیماری دارد ، همواره شاهد بیماران راضی تری هستیم .

شرکت نیز یک موجود زنده است که به دنیا می آید ، رشد می کند ، با چالش های فراوانی روبرو می شود ، بیمار می شود ، درمان می شود ، از بین می رود و یا ادامه می دهد ...
حال اگر بخواهیم برای شرکت خودمان و یا شرکتی که مشاورش هستیم ، یک نسخه آماده بپیچیم ، چقدر احتمال موفق شدن داریم ؟ چقدر احتمال دارد داروی تجویزی ما که احتمالاً از یک شرکت موفق خارجی کپی کرده ایم ، شرکت ما را به کام مرگ بکشاند ؟

اگر دکتر برای طبابت یک فرد اشتباه عمل کند ، نهایتاً یک خانواده را دچار بحران می کند ولی با طبابت اشتباه برای یک شرکت ، بسته به وسعت شرکت ، با خانواده های زیادی در ارتباطیم و ممکن است صدها نفر را با مشکل جدی مواجه کنیم .
وظیفه همه کسانی که در کسب و کاری مشغولند ، کمتر از پزشکان نیست ، ما مسئول نجات جامعه ایم .
پس بیشتر مراقب سلامتی کسب و کار مان باشیم ... وضعیت واقعی آن را درک کنیم و متناسب با آن نسخه بپیچیم .

منبع: مدیران ایران، شاهین شاکری

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۲/۰۹
محسن شیخها

نظرات (۱)

البته تنوع آدمها خیلی بیشتر از شرکتهاست
پاسخ:
ممنون از خانوم فرزانه. به نظرم هرچند که تنوع آدمها بیشتر از شرکتهاست و مخصوصاً که تعداد آدمها هم بیشتر از شرکتهاست، اما آدمهای خلاق، با صداقت و متفاوت همیشه موفق هستند. البته همه جور تفاوتی خوب نیست. منظور، داشتن خلاقیت و درک نیازهای طرف مقابل است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی