بازاریابی و تبلیغات

نوشته هایی درباره ی بازاریابی، تبلیغات، برند، رسانه و ارتباطات

بازاریابی و تبلیغات

نوشته هایی درباره ی بازاریابی، تبلیغات، برند، رسانه و ارتباطات

"بعضی از مردم دلشان می خواهد اتفاقی رخ دهد، برخی دیگر آرزوی رخ دادن آن را دارند، و عده ای دیگر کاری می کنند که آن اتفاق رخ دهد."

محسن شیخها، مشاور و مدرس بازاریابی و تبلیغات، متخصص بخش خلاقیت و مدیریت کمپین های تبلیغاتی در واحد ارتباطات بازاریابی شرکت همراه اول، برنامه ریز فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی شرکت ایرتویا (نمایندگی انحصاری تویوتا در ایران)
رزومه من
تماس با من

پیوندها

خودرو نامرئی مرسدس بنز

پنجشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۰، ۰۵:۵۶ ب.ظ

همانطور که می دانید حتی خودروهای الکتریکی فعلی که از باطری استفاده می کنند نیز اثرات مخربی بر محیط زیست دارند. مرسدس بنز خودرو الکتریکی جدیدی تولید کرده است که اثر مخربی در محیط زیست نداشته و کاملا تجزیه پذیر و از بین رونده است. بنابراین در تبلیغات این خودرو ویژگی عدم تاثیر مخرب بر محیط زیست و تجزیه پذیر بودن را با المان نامرئی بودن خودرو به مردم نشان می دهد. فناوری انجام این کار را به نقل از جام نیوز در ادامه بخوانید.

وقتی مرسدس بنز قصد تبلیغ خودروی الکتریکی جدید خود را داشت به جای آنکه صریحا آن را در معرض دید همگان در جهان بگذارد تصمیم گرفته است از آن خودروئی نامرئی بسازد.

شاید در نگاه اول خنده دار به نظر برسد اما در واقع این یک تبلیغ هوشمندانه است.



اگر شما به تصاویر زیر نگاهی بیندازید کاملا متوجه می شوید که این اشخاص چه کار کرده اند. در این تبلیغ این افراد با پوشاندن یک سمت ماشین با صفحات ال.ئی.دی و قرار دادن یک دوربین عکاسی (والبته فیلمبرداری) Canon 5D Mark II در سمت دیگر ماشین و پخش تصاویر آن سوی ماشین به آن ظاهری نامرئی بخشیده اند.

البته قبلا هم مشابه این حقه را دیده بودیم و به طور مثال می توانید با نصب یک تبلت مانند آی پد بر روی شکم خود و نصب یک وب کم بر پشت کمرتان ظاهری شبیه حفره بر روی شکمتان ایجاد کنید. این دقیقا همان حقه ایست که مرسدس در این تبلیغ استفاده کرده است.

در هر صورت اگر چه افراد پس از نگاه اول متوجه این حقه می شوند اما آن سوژه اصلی یعنی نامرئی بودن و نهایتا مفهوم تجزیه پذیر بودن این خودرو الکتریکی در ذهن آنها باقی خواهد ماند.

مرسدس اعلام کرده است که خودروهای مبتنی بر انرژی باطری های هیدروژنی این شرکت اکنون آماده تولید در تعداد انبوه است اما برخی گزارش ها حاکی از تولید و تجاری شدن محصولات مبتنی بر این فناوری در سال 2014 است.

به نوشته فارنت، این فناوری با وجود ظاهر دوستانه آن هم چنان گران قیمت و دشمن جیب های مشتریان است چرا که بازیابی و جابجایی آن گران تمام می شود و دیگر مواد مورد نیاز برای ساخت این باطری ها نیز هزینه بر است.


شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا مرسدس از خودرو مینی ون برای این تبلیغ استفاده کرده است؟ خب پاسخی ساده تر از این نمی توان یافت که این محصول فضای بیشتری برای مانور در خصوص نامرئی بودن خودرو و نصب پنل داشته است.

این رویکرد زیرکانه ابتکار دانشمندان دانشگاه توکیو بود که ابتکار خود را برای نمایش به آلمان بردند. دانشمندان دانشگاه توکیو پیش از این لباسی مخصوص و نامرئی برای عید وحشت (هالووین) ساخته بودند که فرد با پوشیدن آن کاملا نامرئی می شود.

 

ویدئو تبلیغاتی این خودرو را مشاهده و با کیفیت بالاتر دانلود کنید.


دریافت فایل
سایز: 3.83 مگابایت
مدت زمان: 1 دقیقه 30 ثانیه

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی