بازاریابی و تبلیغات

نوشته هایی درباره ی بازاریابی، تبلیغات، برند، رسانه و ارتباطات

بازاریابی و تبلیغات

نوشته هایی درباره ی بازاریابی، تبلیغات، برند، رسانه و ارتباطات

"بعضی از مردم دلشان می خواهد اتفاقی رخ دهد، برخی دیگر آرزوی رخ دادن آن را دارند، و عده ای دیگر کاری می کنند که آن اتفاق رخ دهد."

محسن شیخها، مشاور و مدرس بازاریابی و تبلیغات، متخصص بخش خلاقیت و مدیریت کمپین های تبلیغاتی در واحد ارتباطات بازاریابی شرکت همراه اول، برنامه ریز فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی شرکت ایرتویا (نمایندگی انحصاری تویوتا در ایران)
رزومه من
تماس با من

پیوندها

تاثیر کلمات

پنجشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۰۱ ق.ظ

کلمات خاصیت عجیبی دارند. مستقیماً بر روی احساس و افکار ما تاثیر می گذارند. یادتان هست در فیلم آتش بس، آتیلا پسیانی در نقش دکتر روان پزشک در پی اختلافات بوجود آمده بین زن و شوهر، به محمد رضا گلزار می گفت "از این به بعد هر جمله ای خواستی بگی، کلمه عزیزم رو بهش اضافه کن. این کلمه معجزه میکنه"   واقعاً هم این کلمه در روابط بین زن و شوهر معجزه میکنه...

استفاده از کلمات و جملات مثبت و انرژی دهنده در اصول و فنون مذاکره یک اصل بسیار مهم است. من در جلسات کاری مختلفی تاثیر این کلمات را به وضوح دیده ام. یادم می آید سالها پیش در اصول و فنون مذاکره به ما می گفتند در برخورد با یک مشتری عصبانی که چندین بار به سازمان شما تلفن زده است و هنوز کارش انجام نشده است، به او بگویید "مطمئن باشید من تنها کسی هستم که می توانم به درخواست شما رسیدگی کنم. پس آماده شنیدن صحبتهای شما هستم..."  این جمله معجزه می کند. من که امتحان کردم و معجزه شد. شما هم امتحان کنید! البته به شرطی که صادقانه در پی حل مشکل مشتری باشید.


چند عبارت زیبا دیدم که کاربرد آنها هم در مذاکرات کاری و هم در دیالوگ های غیر کاری روزمره مفید خواهد بود:

 

نگوییم: ببخشید که مزاحمتان شدم

بگوییم: از اینکه وقت خود را در اختیار من گذاشتید سپاسگزارم

 

نگوییم: گرفتارم

بگوییم: در فرصت مناسب کنار شما خواهم بود

 

نگوییم: دروغ نگو

بگوییم: راست میگی؟

 

نگوییم: خدا بد نده (چون خدا هیچ وقت بد نمی دهد)

بگوییم: خدا سلامتی بده

 

نگوییم: قابل ندارد

بگوییم: هدیه برای شما

 

نگوییم: شکست خورده

بگوییم: با تجربه شده

 

نگوییم: بد نیستم

بگوییم: خوب هستم

 

نگوییم: به درد من نمی خورد

بگوییم: مناسب من نیست

 

نگوییم: چرا اذیت می کنی؟

بگوییم: با این کار چه لذتی می بری؟

 

نگوییم: خسته نباشید

بگوییم: شاد و پر انرژی باشید

 

نگوییم: مسئله به تو ربطی ندارد

بگوییم: مسئله را خودم حل می کنم

 

نظرات (۶)

۰۶ مهر ۰۲ ، ۱۰:۰۰ فرزانه صابری

هر وقت از چیزی سپاسگزاری می کنید 
هر وقت از چیزی قدردانی می کنید 
هر وقت احساس خوبی در مورد چیزی دارید  حتی اگر آن را هنوز ندارید
شما دارید به کائنات این را می گویید
از این بیشتتر

 

ممنون از اینهمه حس مثبت

۲۷ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۲۶ فرانک فرقزاری
"بعضی از مردم دلشان می خواهد اتفاقی رخ دهد، برخی دیگر آرزوی رخ دادن آن را دارند، و عده ای دیگر کاری می کنند که آن اتفاق رخ دهد."

نوشته هایتان خیلی مفید است و تاثیر گذار. ممنون آقای مهندس

پاسخ:
سپاسگزارم
۱۲ بهمن ۹۱ ، ۱۱:۳۲ دکتر علیرضا فرقزاری
وقتی درباره چیزی واژه بد را به کار می بریم باید بدانیم در جهان چیز منفی و بدی وجود ندارد. وقتی چیزی بد تلقی می شود، در واقع به ما خبر نبودن خوبی می دهد. پس چه بهتر است که به جای بد بگوییم ناخوب. هر گاه ذهنتان را از امواج منفی (افکار، کلام، عادات و...) تخلیه کنید آنگاه شاهد هجوم شادی و آرامش خواهید بود.
پاسخ:
با سپاس فراوان از توجه شما جناب آقای دکتر علیرضا فرقزاری
کاملا درسته، وقتی امواج منفی را از ذهن دور می کنیم، موجی از شادی در درون ما جریان پیدا میکنه
من عاشق بیان شما هستم مهندس جون
پاسخ:
ما که بیانی نداریم. شما استاد هستین، ما باید در کلاسهای کارآفرینی شما درس یاد بگیریم
مرسی خیلی استفاده کردیم ؛))
پاسخ:
سپاس و درود بر شما :)
منم خوندمش :))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی