بازاریابی و تبلیغات

نوشته هایی درباره ی بازاریابی، تبلیغات، برند، رسانه و ارتباطات

بازاریابی و تبلیغات

نوشته هایی درباره ی بازاریابی، تبلیغات، برند، رسانه و ارتباطات

"بعضی از مردم دلشان می خواهد اتفاقی رخ دهد، برخی دیگر آرزوی رخ دادن آن را دارند، و عده ای دیگر کاری می کنند که آن اتفاق رخ دهد."

محسن شیخها، مشاور و مدرس بازاریابی و تبلیغات، متخصص بخش خلاقیت و مدیریت کمپین های تبلیغاتی در واحد ارتباطات بازاریابی شرکت همراه اول، برنامه ریز فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی شرکت ایرتویا (نمایندگی انحصاری تویوتا در ایران)
رزومه من
تماس با من

پیوندها

افزایش استفاده از میزهای ایستاده در محیط کار

دوشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۱، ۱۱:۰۳ ق.ظ

اکثر افرادی که در کارهای اداری مشغول به کار هستند، تقریبا تمام ساعات خود را در حالی که روی یک صندلی نشسته‌اند می‌گذرانند. این موضوع همواره مورد بحث بوده که نشستن طولانی‌ مدت روی صندلی می‌تواند به اجزای مختلف بدن نظیر کمر و ستون فقرات آسیب برساند.


از جمله ایده‌هایی که در این رابطه ارائه شده است، استفاده از میزهای ایستاده در ادارات و شرکت‌ها برای کارمندان است تا علاوه بر کمک به سلامتی بدن، باعث افزایش راندمان کاری آن‌ها نیز بشود.

حالا بر اساس تحقیقات انجام شده در این رابطه به‌ نظر می‌رسد استفاده از میزهای ایستاده در شرکت‌ها و ادارات رو به افزایش است به‌طوری که این روزها، افراد زیادی تمایل به ایستاده کار کردن دارند.


وال استریت ژورنال در گزارشی که در این رابطه منتشر کرده است، بیان می‌کند بیش از ۱۰ درصد از کارمندان شرکت‌های فیسبوک و AOL از میزهای ایستاده برای انجام کارهای اداری استفاده می‌کنند. فیس‌بوک علاوه بر این میزها، با تهیه بخشی جداگانه برای تردمیل، به کارمندان خود اجازه می‌دهد تا هنگام کار با کامپیوتر، روی تردمیل‌ها راه بروند. از آن‌طرف، گوگل نیز با تایید این موضوع، به تهیه میزهای ایستاده برای کارکنان خود در قالب «برنامه سلامتی» این شرکت خبر داده است.

 

تیفانی جونز ۲۹ ساله حدود دو ماه پیش زمانی که قصد استخدام و همکاری در فیس‌بوک را داشت، از این شرکت درخواست تهیه یک میز ایستاده کرد. او می‌گوید که نشستن در طول روز او را کاملا خسته می‌کند و این‌گونه می‌تواند انرژی خود را حفظ کند.

افزایش علاقه کاربران به استفاده از میزهای ایستاده را از طریق جستجوهای گوگل نیز می‌توان پی برد. این‌طور که این گزارش عنوان می‌کند، از اواخر سال ۲۰۱۰ به بعد، جستجوی واژه‌های standing desk و stand up desk پنج برابر افزایش داشته است.

هر چند در نگاه اول ممکن است ایستاده کار کردن سخت‌تر از آن‌چه که تصور می‌کنیم به‌نظر می‌رسد، اما به مرور و با تنظیم وضعیت قرارگیری بدن، می‌توان این مسئله را به شکل ایده‌آلی تغییر داد.

موضوع سلامتی و تندرستی کارمندان در زمان فعالیت و جلوگیری از هدر رفتن انرژی آنان از طریق استفاده از میزهای ایستاده، از جمله مواردی است که در حال حاضر جزء یکی از راهکارهای شرکت‌های مختلف برای این مسئله به‌ حساب می‌آید.

 

منبع: وبلاگینا به نقل از وال استریت ژورنال

در همین زمینه مقاله یک پزشک به نقل از نیویورک تایمز را بخوانید

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۰۱/۲۸
محسن شیخها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی